זוג בני הגיל השלישי/ShutterStock

לא לעשירים בלבד: כך תפסיקו כבר לחשוש מהחוויה הזו

בשיתוף בית בלב

3.12.2020 / 9:00

אם היו אומרים לכם שבגיל השלישי תחיו חיים עצמאיים ופעילים, הייתם שואלים "איפה חותמים?". כשהיו עונים "בדיור מוגן", הייתם מסתייגים. למה? ובכן, יש לנו חדשות מצוינות עבורכם: זו לא איכות חיים לעשירים בלבד. המסלולים הגמישים שיאפשרו לכם לחיות טוב בלי לאבד את הבית

ישנם לא מעט מקרים בחיים שבהם אתם מבינים ששינוי אמיתי ועמוק הוא הדבר המובן ביותר באופן רציונלי, אך הוא גם הדבר הקשה ביותר מבחינה רגשית ואישית. הכוונה אינה כמובן בין התלבטות באשר לצבע המכונית החדשה או היעד הבא של החופשה, אלא בנוגע להחלטות שמשפיעות על מהלך החיים - להציע לה נישואין כי היא אהבת חיי? לקנות את הדירה הזאת? לעבור ממקום העבודה הנוח אל מקום חדש ולא מוכר?

יש מתח מתמיד בין הרצון הטבעי להתקדם ולשפר את איכות החיים לבין החשש הטבעי לא פחות מהסתגלות למצב חדש, שעלול להיות פחות טוב מהנוכחי. אם להשתמש במילותיו של הסופר דייוויד פוסטר וואלס, "תחושה מתמדת ומכרסמת שהרווחנו והפסדנו דבר אינסופי כלשהו".

כך גם כשמדובר בגיל השלישי. הילדים התבגרו ויצאו אל עתידם, הדירה שבה אתם גרים שנים הפכה גדולה מדי ותחזוקתה יקרה לכם, השכנים התחלפו והסביבה אינה מציעה לכם מספיק אפשרויות של בילוי ופנאי המתאים לכם. קרוב לוודאי שאם היו אומרים לכם שבגיל השלישי תוכלו לחיות חיים עצמאיים, תכירו חברים חדשים, תיהנו ממגוון רחב של אירועי תרבות, פעילויות, חוגים וטיולים, הייתם שואלים "איפה חותמים?". וכשעונים לכם "בדיור מוגן", אתם מסתייגים. למה בעצם?

למגוון המסלולים וההטבות שיאפשרו לכם ליהנות מחיים איכותיים בבית בלב

שם המשחק: גמישות

החששות שמונעים מרבים מאיתנו לעשות את השינוי, הלעיתים מתבקש, ולשפר את איכות החיים בכל מובן על ידי מעבר לדיור מוגן הוא ברור ומובן. אחד החששות המרכזיים הוא הפן הכלכלי. האם תצליחו לעמוד בזה? האם הפנסיה תספיק? האם תצטרכו למכור את הדירה כדי לממן? האם תעמדו בתשלומים החודשיים? מה תשאירו אחריכם לילדים? - הרבה שאלות שמנקרות שמטרידות ומרתיעות.

על מנת לבחון את יכולתכם לממן את המגורים בדיור המוגן לאורך זמן, הדבר הראשון שאתם צריכים לברר עם עצמכם הוא האם עדיף לכם מסלול בתשלום חודשי, או שאולי דווקא מתאים לכם יותר לצמצם ככל הניתן את התשלום החודשי.

ובעברית: כשאתם עוברים לדיור מוגן יש שתי דרכים עיקריות לשלם על זכות המגורים:

האחת - באמצעות פיקדון שמשולם מראש ונישחק באחוז קבוע של כ-3.5% + מע"מ כל השנה, לאורך תקופה של כ-10 שנים (בתי דיור מוגן שונים מציעים מספרים שונים), כך שליורשיכם ישארו כ-60% משווי הפיקדון.

השנייה - באמצעות תשלום דמי שכירות מדי חודש.

בכל אחת משתי האופציות הללו, עליכם להוסיף תשלום של דמי אחזקה חודשיים המכסים את כל השירותים הניתנים לכם בבית והמבטיחים איכות חיים גבוהה במיוחד - שמירה 24/7, שירותי מרפאה, פעילות תרבות ופנאי כמו טיולים, חוגים, הרצאות וכנסים, פעילויות עם בני המשפחה, פעילויות ספורט, חדר כושר, בריכה וספא, תחזוקת נקיון הדירה ועוד ועוד.

התשלומים נשמעים מאיימים? אז זהו, שלא. למה? גמישות.

כמו בהרבה רגעי החלטה בחיים, האפשרויות העומדות בפניכם הם אלה שיובילו להחלטה. כשמדובר במעבר לדיור מוגן, ישנם כיום מגוון מסלולים פיננסיים שמאפשרים את הגמישות הדרושה כדי שתעשו את המעבר.

דמי האחזקה משתנים למשל בהתאם לגודל הדירה ומספר הנפשות בה.

דמי הפיקדון גמישים אף הם משום שניתן "לשחק" (להעלות או להוריד) עם אחוז השחיקה ומספר שנות השחיקה.

ישנם כאלה שיש להם דירה אחת או יותר ואז הם שוקלים למכור ולשלם לדיור המוגן במסלול הפיקדון ויש כאלה שאין ברשותם כמה דירות אבל יש להם פנסיה גבוהה ועדיף להם להיכנס במסלול השכירות.

המשמעות היא שאינכם חייבים למכור את הדירה שבה אתם גרים כדי לממן את המעבר, הירושה לילדים לא בהכרח תימחק בגלל ההחלטה לשפר את איכות חייכם ואינכם חייבים להיות עשירים כדי לעבור לדיור מוגן.

זוג דיירים המתגוררים בדיור מוגן ברשת בית בלב. טל גבעוני,
ישנם לא מעט מסלולי מימון שיאפשרו לכם לשדרג את חייכם בגיל השלישי. דיירי בית בלב/טל גבעוני

מסלולי המימון האטרקטיביים של רשת בית בלב

רשת בית בלב מקבוצת מכבי שירותי בריאות, היא החברה הגדולה והמובילה בתחום הטיפול והשירות לבני הגיל השלישי. בתי הדיור המוגן שלה פרוסים ברחבי הארץ והיא מציעה מספר מסלולים פיננסיים שיאפשרו לכם ליהנות מחיי קהילה עשירים ומגוונים, מגורים בדירה מעוצבת המתאימה גם לאירוח המשפחה וצוות מקצועי שמסייע ומעניק יחס חם.

אנשי רשת בית בלב יושבים אתכם, מכירים אתכם ויוצרים יחד אתכם את המסלול שיאפשר לכם ליהנות מאורח חיים איכותי במסגרת היכולות הכלכליות שלכם. הנה כמה מסלולים שיכולים להתאים לכם:

מסלול שכירות זמנית

למי מתאים? לכאלה שחוששים שלא יספיקו למכור את הדירה.

במסגרת מסלול זה אתם עוברים לדיור מוגן למשך תקופה מוגדרת, שבמהלכה תשלמו שכירות ודמי אחזקה. בסוף התקופה תעבירו לרשת את סכום הפיקדון. כך יש לכם מספיק זמן למצוא קונה לדירה ולמכור אותה במחיר שאתם רוצים. מה ששילמתם כשכירות במהלך התקופה עד לתשלום הפיקדון, יתקזז מסכום הפיקדון והפיקדון יישחק רטרואקטיבית מיום האכלוס.

מסלול פיקדון במודל מיוחד

למי מתאים? לכאלה שמעדיפים לשלם פיקדון אבל חסר להם סכום כסף מסוים.

שלושה דברים שאתם צריכים לדעת לגבי מסלול הפיקדון: גובה הפיקדון, אחוז השחיקה, שנות השחיקה. במסגרת מודל ייחודי זה שפותח ע"י בית בלב, מתאימים לכם את שנות השחיקה ואחוזי השחיקה ביחס לסכום הפיקדון הקיים ברשותכם.

מסלול דמי כניסה

למי מתאים? לכאלה שאינם מעוניינים למכור את הדירה.

מסלול זה מקטין משמעותית את דמי הפיקדון. הפיקדון המופחת יישחק כולו בתוך כארבע שנים. כך אתם יכולים להשאיר את הדירה ברשותכם ולהשכירה.

מסלולי מימון בנקאיים

למי מתאים? כמעט לכולם.

לבנקים יש סוגי הלוואות המיועדים לגיל השלישי, כמו למשל משכנתה פנסיונית. פתרון מסוג זה, שמאפשר לבעלי דירות ל'קבל סכום בשווי חלקי מערך הדירה ובמקביל להשכיר אותה.

הסכום המתקבל מהבנק יחד עם חסכונות נזילים שברשותכם, עשוי לשמש כפיקדון. במהלך תקופת המגורים בדיור המוגן, תוכלו ליהנות מידי חודש מדמי השכירות החודשיים מדירתכם המקורית . בתום תקופת המגורים בדיור המוגן ולאחר שחיקת הפיקדון, יתרת הפיקדון יכולה לשמש כהחזר להלוואה הבנקאית. כך אתם יכולים לגור בדיור מוגן, לא למכור את הבית ובעצם ליהנות מכל העולמות.

לסיכום, לכמעט לכל מי שיש דירה, פנסיה או חסכונות משמעותיים, ניתן לייצר בהתאמה אישית מודלים ומסלולים שיאפשרו לו ליהנות מחיים איכותיים, עשירים ומלאי תוכן ועניין בדיור מוגן. רק בעוד חצי שנה יהיה לכם את הסכום הדרוש? אפשר למצוא את הדרך. יש לכם רק חלק מסכום הפיקדון הדרוש? יש פתרון. רוצים למנף את הדירה שלכם כמקור מימון לדיור המוגן בלי למכור אותה ולהשאיר אותה כירושה? בהחלט אפשרי.

לאורך כל השנה בית בלב מציעה מסלולים גמישים, מבצעים ייחודיים ואטרקטיביים וכדאי לבדוק לפני שמחליטים. אל תוותרו על חיים איכותיים מלאי תוכן ועניין.

אתם יכולים לחיות עם אנשים פעילים, עצמאים ובני גילכם, לרכוש חברים חדשים וליהנות מתחושת קהילתיות, במקביל לניהול חיים, איכותיים, בריאים ומהנים יותר, כך שההחלטה בידיים שלכם.

רוצים ליהנות מחיים איכותיים בדיור מוגן? למסלולי המימון הגמישים של בית בלב לחצו כאן

בשיתוף בית בלב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully