בית בלב פתח תקוה/עמית גירון

מעוצב ומפנק: אם כבר בידוד - אז בבית החלומי הזה

בשיתוף בית בלב, בשיתוף בית בלב

8.3.2020 / 14:33

תשכחו מכל מה שהכרתם וחשבתם על איך נראה בית דיור מוגן לגיל השלישי. מתברר שאפשר אחרת ושבית דיור מוגן יכול להיות מודרני, צבעוני וקלאסי, ובו בזמן לשמור על הרגשת החמימות והאינטימיות שלו. זה מה שעשו בבית בלב בפתח תקוה, שנפתח השנה בעלות של 340 מיליון ש"ח

כשאנחנו שומעים את המושג "דיור מוגן", רבים מאיתנו מדמיינים בית אבות מיושן. בפועל, תחום הדיור המוגן עבר שינוי דרמטי בעשורים האחרונים, והיום הוא מציע לא רק נגישות לטיפול רפואי, אלא עיצוב דירות מודרני, פרטיות מלאה וחללים משותפים מזמינים. ועכשיו, בית בלב בפתח תקוה מקבוצת מכבי שרותי בריאות מציע חוויית דיור שמביאה בשורה חדשה בעולם הדיור המוגן.

בואו לחיות חיים עצמאיים ופעילים בדירה מעוצבת - בבית בלב מחכים לכם

דיור מוגן "בית בלב" פתח תקווה. עמית גירון,
ניתן לארח בדירות וגם בחללים הציבוריים. בית בלב פתח תקווה/עמית גירון

הבניין בעל החמש קומות תוכנן ע"י "כנען שנהב אדריכלים" וכולל 211 יחידות דיור עצמאיות וחללים ציבוריים משותפים, והוא ממוקם בלב שכונת מגורים. הפרויקט שעמלו עליו במשך חמש שנים, והושקעו בו 340 מיליון שקל, נפתח לא מזמן, כשהתכנון האדריכלי לוקח בחשבון את צרכיהם הייחודיים של הדיירים ומספק להם תנאים לחיות חיים עשירים בפעילות תרבותית וחברתית לצד ליווי רפואי.

דיור מוגן "בית בלב" פתח תקווה. עמית גירון,
פסטורלי ונעים. בית בלב פתח תקווה/עמית גירון

שדרוג בגיל הפרישה

אדריכלית הפרויקט, דנית שנהב, עוסקת בתחום עיצוב דיור מוגן וכפרי גמלאים במהלך 25 השנים האחרונות, והקו המנחה את עבודתה הוא בראש ובראשונה המענה לצרכים הייחודים של הדיירים. "היום אנשים נכנסים לדיור מוגן בגישה אחרת לגמרי. החיים השתנו ואנשים בהחלט מעוניינים להעתיק את המגורים שלהם לדיור מוגן. מדובר על שדרוג משמעותי של איכות החיים בגיל הפרישה", מסבירה שנהב. לדבריה יש ארבעה דברים שגורמים היום לאנשים לעבור לדיור מוגן: פעילות תרבותית וחברתית עשירה, שירותי רפואה, מיקום וביטחון אישי.

דיור מוגן "בית בלב" פתח תקווה. עמית גירון,
פעילות תרבותית עשירה ושפע של פעילויות שונות. הבריכה בבית בלב שבפתח תקווה/עמית גירון

אז איפה העיצוב נכנס לכל הסיפור? "אנשים כיום מזדקנים בבית שכבר לא מתאים לגיל השלישי", מסבירה שנהב. "הרבה פעמים מדובר בבתים גדולים מדי, לא מונגשים ולא מתאימים לאורח החיים המשתנה. חדרי הרחצה לא מרווחים, חדר השינה נמצא בקומה העליונה וכיוצא בזה. ברמת הדירה יש הרבה מאוד פרמטרים שאנחנו יודעים לייצר היום שהם מותאמים לגיל השלישי. מדובר בדירות מרווחות המתאימות לאירוח בני משפחה, הארונות לא גבוהים, המטבח לא צפוף, רוחב הדלתות מותאם גם למעבר של הליכונים וכסאות גלגלים ויש הקפדה על הרבה מאוד אור טבעי שנכנס לדירה. הדיירים רוצים גם לארח, ולכן יש גם חשיבות למרפסת, הקיימות בכל אחת מהדירות בפרויקט", היא מסבירה.

דירה מעוצבת בבית בלב פתח תקווה/, עמית גירון

המיקום של בית בלב בפתח תקווה הוא יתרון מאוד גדול, וחלק מהעבודה האדריכלית שנעשתה נבעה מהעובדה שהוא ממוקם בלב שכונת מגורים. "הבית הזה נמצא במיקום אסטרטגי - גם קרוב לבית החולים, אבל גם בלב שכונת מגורים, והמחשבה שלנו הייתה איך להטמיע אותו בשכונה שיהיה חלק ממנה", מסבירה שנהב. זו הסיבה שהחליטה לבחור בלבני סיליקט לבנים המשתלבות היטב בסביבה הוותיקה והשקטה של השכונה. "המבנה לא נראה כדיור מוגן, אלא כאחד מבתי השכונה. ואז זה מקל על ההחלטה של האנשים שעוברים לחלופת מגורים שמתאימה לגיל השלישי. היה לי מאוד חשוב שהוא יהיה חלק אינטגרלי מהסביבה. בעיניי אסור לו להיות קר, מנוכר ונוצץ מדי, מכיוון שאנשים צריכים להרגיש שזה הבית שלהם. גם כשהם יורדים ללובי".

דיור מוגן "בית בלב" פתח תקוה. עמית גירון,
כל השטחים הציבוריים פונים לפטיו הירוק, שזכה לפיתוח נופי מיוחד ומאפשר טיולים נינוחים. הלובי בבית בלב פתח תקווה/עמית גירון

לשבת בפנים ולהרגיש את החוץ

החללים הציבוריים במבנה מתפרשים על פני שלוש קומות: קומת המרתף, הכוללת לובי משני, חדר אוכל, בית כנסת, חדרי חוגים, חדר כושר, בריכה, חדר קולנוע, חדרי טיפולים ומרפאות. קומת הכניסה, הכוללת את הלובי הראשי, קפיטריה/בר ומספרה. ואת קומת הגלריה, הכוללים חדרי צוות ומשרדים. כל השטחים הציבוריים פונים לפטיו הירוק, שזכה לפיתוח נופי מיוחד ומאפשר טיולים נינוחים, 365 ימים בשנה.

גלי אמית מסטודיו אמית, שעיצבה את החללים הציבוריים במבנה, מסבירה שאחת ההשראות העיקריות לעיצוב הבית הוא סגנון הבאוהאוס. "כשניגשנו לפרויקט חיפשנו מקורות השראה וסגנון הבאוהאוס היה אחד מהם, גם בגלל החומריות והצורניות של המבנה עצמו וגם כי הוא מאפיין תקופה שהדיירים שהולכים לגור שם שיוכלו להתחבר אליו". הסגנון בא לידי ביטוי בצורניות של רהיטים שונים בלובי, בחיפוי המשולשים על קיר הטוטם, צורניות החלוקות של סרגלי הפליז על קירות האלון ועוד.

דיור מוגן "בית בלב" פתח תקווה. עמית גירון,
בהשראת הבאוהאוס. בית בלב פתח תקווה/עמית גירון

צבעוניות עכשווית

בקומת הקרקע של הבניין יש לובי רחב ידיים שמחולק לשלושה מתחמי ישיבה עיקריים, כשבנוסף יש בית קפה עם בר ושולחנות. כל הריהוט בלובי הוא ריהוט של המעצבת פטרישיה אורקיולה והצבעוניות של הרהיטים היא בפלטת צבעים של ורוד עתיק ואפור. קיר הבר צבוע בצבע חמרה ובין הקומות מחבר פיר מרכזי בדוגמת משלושים צבוע ירוק וגרם מדרגות.

"הרעיון המרכזי גם בלובי של קומת הקרקע וגם בלובי של המרתף ששיבצנו בו ספות בצבעים עזים היה להביא איזשהו עיצוב מעודכן, עכשווי, אבל גם מאוד אלגנטי ומכבד", מסבירה אמית. "ניסינו בעיקר לברוח מהתפישה של איך בית דיור מוגן אמור להיות. רצינו לברוח מקיבעונות ותפישות ולהביא משהו עדכני, שלא מתייחס לגיל של הדיירים, אבל כן מותאם עבורו".

רשת בית בלב מקבוצת מכבי שירותי בריאות, היא החברה הגדולה והמובילה בתחום הטיפול והשירות לבני הגיל השלישי, עם ניסיון של למעלה מ-30 שנים ובפריסה ארצית. בבניין החדש והחדיש של בית בלב בפתח תקווה נהנים הדיירים מתכנון ועיצוב שכמותם לא נראו, אשר מגדירים מחדש את הסטנדרטים בתחום בתי הדיור המוגן. חדר הכושר משוכלל ומפואר, בריכת שחייה, לובי מעוצב, אולם קולנוע חדיש ודירות מפנקות משמשות את הדיירים, שחיים בסביבה ירוקה ובקרבת מרכזי קניות ובילוי. איכות חיים שכזאת בגיל השלישי היא מתנה שגם אתם יכולים להעניק לעצמכם.

דיור מוגן "בית בלב" פתח תקווה. עמית גירון,
חדר הכושר, בית בלב פתח תקווה/עמית גירון
בשיתוף בית בלב, בשיתוף בית בלב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully