למרות המצב: הבית המיוחד שבזכותו בני ממשיך ליהנות מהחיים

בשיתוף בית בלב, בשיתוף בית בלב

8.3.2020 / 16:48

בני ברמור חצה מזמן את גיל 80, אבל מוכיח שאפשר לעשות שינוי גדול בחיים בכל גיל. המעבר שלו לדיור מוגן בבית בלב פתח בפניו אופקים חדשים וכן - גם אהבה חדשה. "יש לי הרבה עיסוקים ופעילויות והתחושה היא שאתה אף פעם לא לבד", הוא מספר. צפו

צילום: עידו שחם, עריכה: דפי מקל

החיים שלכם דינמיים וזה נכון לכל גיל. בני הגיל השלישי כיום הם אנשים עצמאיים ופעילים שמטיילים בעולם, מפתחים תחביבים ואף מוצאים מסגרות חברתיות חדשות. בני ברמור, דייר בבית בלב תל אביב, חי שנים רבות ביישוב בצפון, כתב במקומון ויצר אמנות. פסליו היפהפיים מעטרים את ביתו ואף מוצגים במקומות שונים בצפון הארץ. הוא התגורר לבדו במשך שנים ארוכות וחש את הבדידות מדי יום. כאיש נמרץ ואקטיבי, גמלה בלבו ההחלטה לחולל שינוי בחייו ואכן, הוא החל לפרוח מחדש מיד כשעבר לפני כשש שנים לדיור מוגן. "אני כאן שש שנים והזמן 'בורח' לי מהר", הוא אומר. ככה זה, הזמן טס כשנהנים.

בני נהנה מכל רגע. לפני שש שנים הוא שמע על בית בלב בתל אביב, הגיע לפגישה ואהב את מה שראה - בית מטופח, קטן ואינטימי, המעניק תחושה של ביטחון ומאפשר לנהל חיים פרטיים במקביל לחיי חברה מגוונים. מהר מאוד השתלב בני בעשייה, באירועים ובפרויקטים מיוחדים שמתרחשים בבית. בנוסף, הוא ממשיך באורח חייו היצירתי ופסליו וציוריו מוצגים ברחבי בית בלב שבתל אביב.

"יש לי הרבה עיסוקים ופעילויות והתחושה היא שאתה אף פעם לא לבד", הוא מספר, "הנהלת הבית והוועד מפיקים עיתון ואני מעצב ועורך אותו מבחינה גרפית באמצעות המחשב. בנוסף, תרגלתי הרבה שנים יוגה ונסעתי לעשות בקנדה קורס מורה יוגה, לאחר ההסמכה לימדתי בבית בלב יוגה במשך שלוש שנים. עוד פעילות מהנה ומאתגרת - אני מנגן בכלי נשיפה בתזמורת בקונסרבטוריון בנווה שרת".

"אם באים עם מוטיבציה לתרום ולהיות אקטיבי, הבית מעודד זאת", הוא מוסיף. "אורח חיים הוא פקטור חשוב מאוד וכולל יחס לתזונה נכונה, פעילות גופנית, שימור פיזי וכמובן העניין המנטלי - הקשר החברתי תורם תרומה גדולה לנפש". בני מצא בבית בלב גם אהבה. הדיירת יוכי והוא רקמו קשר מיוחד ולמרות שהם עסוקים בפעילויות שונות במהלך היום, הם מוצאים את הזמן לבלות יחד. "יש תחושה שיש חברות", הוא אומר.

עבור בני הגיל השלישי החיים ברשת בית בלב מקבוצת מכבי שירותי בריאות, יוצרים תחושה של "חיים חדשים" מלאי פעילויות, חוגים, טיולים ואירועי תרבות. חשוב לא פחות - לדיירים יש אפשרות להרחיב את מעגל החברים, לבלות עם בני גילם ולפתח תחביבים חדשים שיהפכו את היומיום למהנה ומעניין יותר. כדיירים שחיים באופן עצמאי לחלוטין, דיירי בית בלב נהנים מאיכות חיים שנוצרת בזכות מקצועיות ללא פשרות, חיי קהילה עשירים ומגוונים, צוות מיומן, יחס חם ומגוון דירות מפנקות. הם עשו שינוי בחיים, עכשיו הגיע הזמן שלכם.

גם אתם יכולים לעשות שינוי בחיים וליהנות מסביבת מגורים קהילתית - בבית בלב מחכים לכם

בשיתוף בית בלב, בשיתוף בית בלב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully