זוג דיירים המתגוררים בדיור מוגן ברשת בית בלב/טל גבעוני

בשגרה ובתקופת משבר: ליצור חיים בטוחים לבני 70+

בשיתוף בית בלב, בשיתוף בית בלב

18.3.2020 / 7:17

דיור מוגן הוא בית שמאפשר לכם לחיות חיים עצמאיים לחלוטין בדירה משלכם, אז איפה בדיוק באה לידי ביטוי משמעות המילה "מוגן" בדיור המוגן? וכיצד זה בא לידי ביטוי בזמני חירום? הכירו את שלושת מעגלי ההגנה הנחוצים כל כך לבני הגיל השלישי

במצבים קשים בחיים ובתקופות מורכבות ומאתגרות, כל אחד ואחת מחפשים מקום בטוח, מקום שבו ירגישו נוח וטבעי. לא פעם המציאות מתהפכת ונולדים משברים שעליכם להתגבר עליהם, בין אם מדובר במשבר רגשי בעקבות פרידה מאדם אהוב, משבר כלכלי בעקבות השקעה לא נכונה וכד' ובין אם מדובר במשברים בריאותיים וכלכליים - מקומיים וגלובליים כפי שאנו חווים עכשיו - אשר השפעתם על בני הגיל השלישי משמעותית יותר מאשר על יתר האוכלוסייה.

המציאות של בני הגיל השלישי, אשר חשופים יותר לסכנות בריאותיות ולקשיים שונים הצצים עם חלוף הזמן, מורכבת. לכן אם אתם בגיל השלישי, עליכם לדאוג לעצמכם שבעתיים.

דיור מוגן, כשמו כן הוא, הוא דיור שמגן עליכם בהיבטים רבים בחיים. נבהיר כי בניגוד לבתי אבות או מוסדות סיעודיים, בית דיור מוגן הוא בית המאפשר לכם לחיות חיים עצמאיים לחלוטין. אין כאן הכתבה לדרך חיים ורק אתם בוחרים איך לחיות ומה לעשות. בדיור המוגן אתם יכולים להמשיך עם ההרגלים שלכם וגם לממש את החלומות. המקום מציע חיים פעילים ואפשרות להשתתף, על פי רצונכם, בהיצע עשיר של פעילויות תרבות ופנאי. אתם חיים בדירה משלכם, מנהלים את הזמן שלכם ותלויים אך ורק בעצמיכם.

רוצים לגור בדיור מוגן בטוח ואיכותי? בבית בלב מחכים לכם

אז היכן "המוגן" בדיור המוגן אתם שואלים? איך ומפני מה הוא מגונן עליכם? ועד כמה הייתם עכשיו מרגישים בטוחים ומוגנים אם הייתם דיירי דיור מוגן? הכירו את מעגלי ההגנה שהדיור המוגן מציע לכם:

אחות מובילה קשישה הזקוקה לסיוע. ShutterStock
בדיור מוגן אתם מוקפים בשירותי רפואה מגוונים ובמענה זמין עבורכם/ShutterStock

הגנה בריאותית

הגוף בגיל מבוגר אינו כשהיה, הוא פחות גמיש, יותר איטי ורגיש וחשוף למחלות שונות. כשמתגוררים לבד בבית הבעיות הבריאותיות משפיעות על איכות החיים.

במצב הנוכחי, כשעננה מרחפת מעל ראשינו בשעת משבר בריאותי מקומי ועולמי, אוכלוסיית הגיל השלישי נמצאת בסיכון מוגבר משום שהגוף אינו איתן וצעיר כשהיה והוא רגיש יותר למחלות ולנגיפים ולא תמיד שירותי הרפואה השונים נגישים וקרובים לבני הגיל השלישי. בדיור המוגן אתם מוקפים בשירותי רפואה מגוונים ובמענה זמין עבורכם. שירותי מרפאה, עזרה והקפדה יתרה על קיום תנאי היגיינה והוראות השעה בסיוע צוות של רופאים, אחיות ועובדים, יצמצם במידה ניכרת את הסיכון להדבקות ויעזור לשמור על בריאותם ואיכות חייכם.

היבט בריאותי נוסף ששומר על גופכם הוא האפשרות לשמור על כושר בהתאם לגילכם, בסוג הפעילות האהוב עליכם ובעוצמה הנכונה. פעילות גופנית סדירה בגיל מבוגר מסייעת למנוע או לצמצם בעיות בריאותיות שעלולות להתפתח, עוזרת לשפר את המערכות השונות בגוף וכן תורמת למצב רוח חיובי וליכולת הקוגניטיבית. בדיור המוגן אתם נהנים מחוגי ספורט שונים - מיוגה ופילאטיס ועד לאימון בחדר כושר או שחייה בבריכה. הפעילות הקבוצתית נתמכת על ידי מדריך מקצועי. מי שמעדיף פעילות יחידנית ועצמאית ובמיוחד בעתות משבר כמו זה הפוקד אותנו עכשיו ומחייב זאת, יכול לקבל בדיור המוגן מעטפת של שירותים והמלצות שיסייעו לשמור על שיגרת פעילות גופנית גם בדירתכם.

הגנה נפשית

בגיל השלישי, במיוחד בגילאי 70 ומעלה, הילדים כבר מזמן יצאו מהבית ומעגל הקרובים הולך ומצטמצם. הקושי בהתניידות ופרידה מאנשים אהובים הופכת את החיים לבודדים יותר. הבדידות פוגעת באיכות החיים והיכולת לצלוח משברים ולפתור בעיות לבד הופכת לקשה יותר.

בדיור המוגן אתם חיים באופן עצמאי לחלוטין, אך אתם לא לבד. שמים לב אליכם. אם אתם במצוקה, בתקופה לא טובה, חווים ימים קשים - יש עם מי לדבר, יש עם מי לחלוק, בין אם מדובר בדיירים האחרים, החברים שלכם בבית הדיור המוגן, ובין אם אתם זקוקים לתמיכה נפשית מצוות העובדים ומהעובדת הסוציאלית.

דיירי בית בלב. טל גבעוני,
בבית דיור מוגן אתם חיים באופן עצמאי לחלוטין, אך אתם לא לבד. דיירי בית בלב/טל גבעוני

הגנה חברתית

המעגל השלישי שמספק לכם תחושת מוגנות בבית דיור מוגן הוא המעגל החברתי. מעבר לשירותי הבריאות השונים והיכולת לקבל עזרה כדי להתמודד עם מצוקות או בעיות שונות מהצוות, אתם פורחים מבחינה אישית וחברתית בזכות חיי הקהילה התוססים שיש במקום. מצד אחד אתם מנהלים את סדר יומכם כראות עיניכם, מצד שני ישנן שפע של אפשרויות בילוי שונות ואירועי תרבות, ספורט ופנאי שמחזקים את הקשרים החברתיים שלכם, מרחיבים את מעגל החברים ומאפשרים לכם ליהנות מחיים מלאים ועשירים בחברת אחרים. היום יותר מתמיד, כשאנו נדרשים להסתגר בבתים, בדיור המוגן בני הגיל השלישי לא בודדים. גם כשהם בדירתם יש מי שמגיע, מדבר, תומך ומסייע ככל הניתן.

וכמה מילים על הדירות: הדירות הפרטיות בגדלים שונים על פי העדפותיכם, מותאמות בימי שיגרה לאירוח של חברים ובני משפחה וכך אתם יכולים ליהנות מפעילויות שונות וחוויות גם במרחב הפרטי וגם במרחב הציבורי. המגוון האדיר של אפשרויות הבילוי והפנאי העומד לרשותכם- הצגות, חוגים, טיולים, הרצאות ועוד - ירחיבו את מעגל החברים שלכם ויחברו אתכם לקהילת הבית ולקהילה שמחוצה לו. אולם כשיש סכנה באוויר, כל צוות הדיור המוגן נירתם למשימה אחת ויחידה- שמירה על בריאותכם, גם במחיר אי הכנסת גורמים חיצוניים למתחם ,וידוא בריאותם של המורשים להיכנס רק לאחר שחתמו על הצהרת בריאות והקפדה על הנהלים השונים שמפרסם משרד הבריאות.

למרות הקשיים ואי הנוחות, בדיור המוגן אתם חלק מקהילה של אנשים בני גילכם, אשר חולקים את אותה חוויה ולכן ההתמודדות קלה ונוחה יותר, אבל התקופה המאתגרת הזו בה כולנו נדרשים לשמור על עצמנו מפני הדבקות, תעבור. שיתופי הפעולה שמייצר בית הדיור המוגן עם מוסדות עירוניים כמו גנים או בתי ספר, תנועות נוער ואפילו יחידות צבאיות, יחזרו לפעול ויאפשרו כר נרחב לפעילות קהילתית משותפת. בימים כתיקונם אתם יכולים להתנדב בקהילה באופן עצמאי או כחלק מפעילות הדיור המוגן, כך שתרומה לקהילה הרבה יותר נגישה כשאתם חלק מבית שכזה.

רשת בית בלב מקבוצת מכבי שירותי בריאות, היא החברה הגדולה והמובילה בתחום הטיפול והשירות לבני הגיל השלישי, עם ניסיון של למעלה מ-30 שנים ובפריסה ארצית. בתי הדיור המוגן של רשת בית בלב מאפשרים לכם לחיות את החיים שאתם רוצים , להגשים את החלומות ולמצות את הפוטנציאל שיש בכם ובמקביל מציעים לכם איכות של חיים בטוחים יותר מבחינה בריאותית, נפשית וחברתית.

רוצים ליהנות מחיים איכותיים בדיור מוגן? כדי ליצור קשר עם רשת בית בלב לחצו כאן

בשיתוף בית בלב, בשיתוף בית בלב
3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully